ewidencja_drog_dla_gmin

Oferta wykonania ewidencji dróg dla gmin

Oferta dla gminy obejmuje EWIDENCJĘ DRÓG zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 16 lutego 2005 r., a w szczególności:

1. Założenie książki drogi dla poszczególnej drogi/ulicy, w formie pisemnej, zgodnie ze wzorem określonym w załączniku nr 1 do rozporządzenia.

2. Opracowanie ewidencji drogi w formie mapy drogi/ulicy w skali 1:500 lub 1:1.000 (wykonana na podkładzie geodezyjnym dostarczonym przez gminę), z naniesieniem parametrów technicznych drogi/ulicy oraz elementów zagospodarowania drogi/ulicy i organizacji ruchu.

3. Opracowanie stałej organizacji ruchu – zatwierdzona przez zarządzającego ruchem.

4. Dokumentacja fotograficzna drogi.

Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 16 lutego 2005 r. w sprawie trybu sporządzania informacji oraz gromadzenia i udostępniania danych o sieci dróg publicznych, obiektach mostowych, tunelach oraz promach (Dz. U. Nr 67, poz. 582 i 583 z dnia 25 kwietnia 2005) nakłada na Gminne Jednostki Samorządu Terytorialnego obowiązek zakładania i prowadzenia Książek Dróg. Przepisy te ustalają nowy zakres i zasady prowadzenia ewidencji dróg publicznych i obiektów mostowych. W zasadniczy sposób zmieniają one zakres i stopień szczegółowości opisywania danych składających się na ewidencję drogi. Informacje te dotyczą między innymi: rodzaju nawierzchni, szerokości drogi, przepustów, barier i ekranów, zatok i przystanków autobusowych, zjazdów i obiektów przydrożnych, oświetlenia itp.

Gmina ma obowiązek:

1. Założenie książek dróg:
a) W formie pisemnej lub elektronicznej,
b) Wzór określa załącznik nr 1 do rozporządzenia.
2. Właściwe numery ewidencji dróg:
a) Każdej drodze nadaje się numer drogi,
b) Dla dróg gminnych – liczba sześciocyfrowa i wyróżnik województwa.
3. Poddawanie wszystkich publicznych dróg gminnych okresowym kontrolom (wzór dziennika objazdu dróg określa załącznik nr 2 do rozporządzenia):
a) Przez osoby posiadające uprawnienia budowlane w odpowiedniej specjalności,
b) Kontrola co najmniej 1 raz w roku,
c) Kontrola raz na 5 lat w zakresie stanu technicznego i przydatności do użytkowania, estetyki obiektu budowlanego oraz jego otoczenia.
4. Sporządzenie projektów stałej organizacji ruchu dla publicznych dróg gminnych, które stanowią załącznik do ewidencji.